
Informacje ogólne
Szanując prawo do prywatności osób, które powierzyły MS BHP&CONSULTING swoje dane osobowe, w tym uczestników szkoleń, naszych kontrahentów i ich pracowników, pragniemy zadeklarować, iż pozyskane dane przetwarzamy zgodnie z krajowymi i europejskimi przepisami prawa oraz w warunkach zapewniających ich bezpieczeństwo.
Chcąc zapewnić przejrzystość realizowanych przez siebie procesów przetwarzania przedstawiamy obowiązujące w MS BHP&CONSULTING zasady ochrony danych osobowych, ustanowione na gruncie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”).
Administrator danych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o celach i środkach
przetwarzania danych osobowych jest MS BHP&CONSULTING Michał
Stachowicz z siedzibą w Jodłownik 174; 34-620 Jodłownik. W
sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych mogą
Państwo skontaktować się z nami również mailowo pod adresem:
msbhpconsulting@gmail.com
Pozyskanie danych i cel ich przetwarzania
MS BHP&CONSULTING to firma oferująca kompleksowe rozwiązania w zakresie bhp, ppoż., certyfikacji FSC i PEFC oraz ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. Realizując swoje funkcje biznesowe przetwarzamy dane osobowe w następujących celach:
Cel przetwarzania | Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych |
---|---|
Zawarcie i wykonanie umowy z klientem lub kontrahentem. |
art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat. |
Rozpatrywanie skarg i reklamacji. |
art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO Przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji. |
Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami prawnymi |
art. 6 ust. 1 lit. lit. f RODO Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń. |
Archiwizowanie dokumentów, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń. |
Jeżeli terminy właściwe dla dochodzenia ewentualnych roszczeń
są krótsze, niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych
dla celów podatkowych, dokumenty te będziemy przechowywać przez
czas niezbędny dla celów podatkowo-rozliczeniowych, a więc przez 5
lat od czasu zakończenia roku w którym zaktualizował się
obowiązek podatkowy.
Odbiorcy danych
W związku z prowadzoną działalnością MS BHP&CONSULTING będzie ujawniać Państwa dane osobowe następującym podmiotom:
- osobom prowadzącym działalność gospodarczą, w tym współpracującym z MS BHP&CONSULTING adwokatom i radcom prawnym w zakresie usług konsultingowych świadczonych na rzecz klientów MS BHP&CONSULTING oraz trenerom, w zakresie przeprowadzenia szkoleń
- organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa,
- podmiotom wspierającym nas w prowadzonej działalności na nasze zlecenie, w szczególności: dostawcom zewnętrznych systemów teleinformatycznych wspierającym naszą działalność, w tym Microsoft, podmiotowi świadczącemu usługi księgowe lub podmiotom współpracującym z MS BHP&CONSULTING w ramach kampanii marketingowych, przy czym takie podmioty będą przetwarzać dane na podstawie umowy z MS BHP&CONSULTING i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami,
- bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń.
Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych i dobrowolność podania danych
Każdej osobie, której dane są przetwarzane przez MS BHP&CONSULTING przysługuje prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- sprostowania swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych,
- przenoszenia swoich danych osobowych.
Nadto, osobie, której dane są przetwarzane przez MS BHP&CONSULTING przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi.
Więcej informacji o prawach osób, których dane dotyczą dostępne są w art. 12-23 RODO, którego tekst można znaleźć pod adresem: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
Czy musisz podawać MS BHP&CONSULTING swoje dane osobowe?
Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów i rozliczenia prowadzonej działalności oraz wywiązania się przez MS BHP&CONSULTING z wymogów prawa. Oznacza to, że chcąc skorzystać z usług oferowanych przez MS BHP&CONSULTING (m.in. szkoleń, audytów, wsparcia przy wdrożeniu certyfikacji FSC,PEFC).
W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
Przekazywanie danych do państw trzecich
Dane nie będą przetwarzane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Przetwarzanie danych osobowych w sposób zautomatyzowany
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) w ten sposób, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje, miałyby być powodowane inne skutki prawne lub w inny sposób miałoby to istotnie wpływać na naszych klientów, kontrahentów oraz ich pracowników/współpracowników.